Gezonde keuzes

Meer energie, je beter in je vel voelen en een mooiere huid krijg je met het maken van gezonde keuzes!

Het Voedingscentrum adviseert om elke dag 2 stuks fruit en 250 gram groente te eten.

Fruit

In fruit zitten weinig calorieën. Het is goed voor je gezondheid en verlaagt de kans op hart- en vaatziekten. Het eten van fruit hangt ook samen met een lager risico op diabetes type 2, darmkanker en longkanker.

In Nederland zijn de appel, peer, banaan, mandarijn, kiwi, ananas, meloen, druiven, aardbeien en sinaasappel de meest gegeten fruitsoorten.

 

In Nederland zijn de appel, peer, banaan, mandarijn, kiwi, ananas, meloen, druiven, aardbeien en sinaasappel de meest gegeten fruitsoorten.


Groente

Ook in groenten zitten weinig calorieën. Ze zijn gezond om te eten en verlagen het risico op ziektes die steeds terugkomen.

Voor het milieu is het goed als je seizoensgroenten eet. Dit komt omdat de groente dan bijvoorbeeld niet in een kas hoeven te groeien of niet lang hoeven worden bewaard.

Naast het eten van fruit en groente is het belangrijk om drie keer per dag te eten. Ontbijt, lunch en avondeten. Daarnaast kan je nog twee of drie tussendoortjes eten.

Gezonde tussendoortjes zijn bijvoorbeeld fruit, snoepgroenten, magere yoghurt met wat muesli, noten of zaden, volkoren cracker met humus of een gekookt ei.

Af en toe eens wat lekkers mag natuurlijk best maar probeer niet elke dag te snoepen. Je zal zien dat als je gezonde keuzes maakt je kleding wat minder strak zit, je minder snel moe bent en jij je blijer voelt!

Kijk voor meer gezonde keuzes op Kijkopgezond.nl.

Meer energie, je beter in je vel voelen en een mooiere huid krijg je met het maken van gezonde keuzes!

Steffie op social media

Volg mij of word vriend en je weet alles als eerste!

Facebook Twitter Instagram

Nieuwsbrief

Ontvang vier keer per jaar mijn laatste nieuwtjes!

Aanmelden