Het Anne-Frank boek in makkelijke taal
Het Anne-Frank boek in makkelijke taal

Anne Frank in makkelijke taal

Verveel je je en wil je iets leuks doen? Ga dan eens een makkelijk boek lezen.

Er is een mooi boek gemaakt over Anne Frank. Het is in makkelijke taal voor mensen die lezen lastig vinden.

Het heet Anne Frank, haar leven.

Joods meisje

Je leest over het leven van een Joods meisje in Amsterdam tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het boek beschrijft haar leven voordat ze moest onderduiken en haar tijd in het onderduikpand Het Achterhuis. Over haar eerste verliefdheid en haar angst om ontdekt te worden.

Het beschrijft ook de jaren in het concentratiekamp. Het geeft een goed kijkje in het leven van een tienermeisje dat moet onderduiken én tegelijk opgroeit in een wereld zonder veiligheid.

Korte zinnen

Maar toch proberen de onderduikers ook
aan leuke dingen te denken.
Het joodse feest Chanoeka valt in 1942 op 4 december.
De onderduikers steken kaarsjes aan
en geven elkaar kleine cadeautjes.
En op 5 december vieren ze Sinterklaas.
Het is een idee van Bep en Miep.
Zij maken een mooi versierde sinterklaasmand
als verrassing.
Voor iedereen zit er een klein cadeautje in met een gedicht.
Voor de onderduikers is het de eerste keer
dat ze Sinterklaas vieren.
Anne vindt Sinterklaas veel leuker dan Chanoeka.

Bestellen

Het boek kost € 14,50 en je kunt het hier bestellen.

De grootste bankoverval aller tijden

Zo leuk vond ik dit bericht Kies een gezichtje
Ik vond dit bericht makkelijk om te lezen Meer gele sterren is makkelijker

Meer nieuws

Filter hieronder op onderwerp
Meer nieuws
Geen ander nieuws gevonden in de afgelopen 21 dagen