Oorlogswinter in makkelijke taal

In 1972 kwam het beroemde boek Oorlogswinter van Jan Terlouw uit. Dat is precies vijftig jaar geleden!

En nu is Oorlogswinter eindelijk ook beschikbaar voor mensen die lezen lastig vinden.

Het boek is geschreven in makkelijke taal, met begrijpelijke woorden en korte zinnen.

Het verhaal

In Oorlogswinter lees je over de 14-jarige Michiel. Het is 1944 en de Tweede Wereldoorlog duurt al 4 jaar.

Michiel sluit zich aan bij het verzet en hij doet allemaal dingen die niet mogen van de Duitsers.

Zo moet Michiel een geheime brief bezorgen, maar dit gaat niet goed. Hij wordt verraden.

Dit zou hem zomaar zijn leven zou kunnen kosten...

Bestellen

Je kunt het boek hier bestellen.


Oorlogswinter in makkelijke taal, met begrijpelijke woorden en korte zinnen. 

Steffie op social media

Volg mij of word vriend en je weet alles als eerste!

Facebook Twitter Instagram

Nieuwsbrief

Ontvang vier keer per jaar mijn laatste nieuwtjes!

Aanmelden